fredag 23. april 2010

Nattefrost!

Torsdag ettermiddag, ferdig på jobb, hentet ungene i barnehagen og fikk med meg en ekstra (unge altså), ruslet hjem og hoppet i samtlige sølepytter på veien, parkerte ungene i lekehuset og satte i gang med å plante! Den nyinnkjøpte Viola cornutaen fikk beste plassering i blå frostsikker potte der ericaen hadde hatt tilholdssted litt for lenge. Har laget hatt av avispapir i tilfelle det blir vinter igjen og i tilfelle veldig mye nattefrost. Viola tåler noen minus og den har da klart to stjerneklare netter ute uten å ta skade. Siden jeg var så godt i gang plantet jeg like godt om kristtornen som jeg kjøpte før jul og sånn i all vennlighet ga jeg den litt lunkent vann å drikke. Den ser så pigg og fin ut til tross for en lang, kald og trasig vinter, så jeg tror at Ilex og Nordpolen er som skapt for hverandre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar